چکیده
درعصرحاضرکه به عنوان عصرعدم تداوم از آن یاد می شود سازمان ها به طور فزاینده ای با محیطهای پویا ودرحال تغییر مواجهند درچنین محیطی دیگرتجارب و راه حلهای گذشته برای مسائل جاری و آینده سازمان کارگشا نیستند بلکه باید به شیوه ای دیگر اندیشید و تغییرات شگرف یدرساختار سازمان ها ایجاد نمود ازطرفی با افزیاش سریع رقبای جدید و ایجاد حس بی اعتمادی نسبت به شیوه های مدیریت سنتی درشرکت ها ضرورت کارافرینی درسازمان ها احساس میشود برای دستیابی به کارآفرینی نیاز به ابزار است که یکی از ابزارهای مناسب برای رشد کارآفرینی وجود ساختارسازمانی منطبق برمفاهیم کارافرینی است دراین راستا محقق درپی آن است که مشخص کند که ایا درشرکت لبنی دوکا که به عنوان یک شرکت کارافرین مطرح می باشد بین ابعاد ساختارسازمانی و کارافرینی سازمانی رابطه معنی داری وجوددارد درمورد روش تحقیق میتوان گفت تحقیق موجود ازحیث هدف کاربردی و ازحیث روش ازنوع تحقیق توصیفی تحلیلی می باشد و از انجای ی که طراحی ساختار ازمسئولیت های خطیر مدیریت محسوب میشود جامعه آماری پژوهش را مدیران و کارشناسان شرکت مذکور تشکیل میدهند.
فهرست مطالب
عنوان شماره صفحه
فصل اول کلیات پژوهش
فصل دوم ادبیات و پیشینه ی پژوهش
تاثیر محیط بر فعالیت های کارآفرینانه. 24
اهمیت وضرورت کارآفرینی سازمانی.. 27
ویژگیهای کارآفرینان سازمانی.. 29
عوامل موثر بر کارآفرینی سازمانی.. 33
تاریخچه کارآفرینی سازمانی.. 33
مقایسه تئوری سازمان و تئوری رفتار سازمانی.. 37
مفروضات رویکرد عوامل استراتژیک... 42
رویکرد عوامل استراتژیک در عمل.. 42
فایدة عملی رویکرد عوامل استراتژیک برای مدیران.. 43
رویکرد ارزشهای رقابتی در عمل.. 44
نظریه سنتی در مورد ارتباط استراتژی و ساختار. 46
نظریه معاصر در مورد استراتژی – ساختار. 47
متغیرهای دوگانه تجزیه و تحلیل صنعت... 48
عوامل تعیین کننده ساختار(بخش دوم:اندازه)49
الف- مطالعه انجام شده در داخل کشور. 51
ب- مطالعه انجام شده در خارج از کشور :55
فصل سوم روش پژوهش
ابزارهای گرد آوری اطلاعات.. 58
فصل پنجم نیتجه گیری و پیشنهادات
مبلغ قابل پرداخت 15,700 تومان